Singapore en Zuid-Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van renedaan - WaarBenJij.nu Singapore en Zuid-Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van renedaan - WaarBenJij.nu

Singapore en Zuid-Maleisie

Door: Daniëlle & René

04 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Nogmaals een heel gelukkig nieuwjaar allemaal met een hoop mooie reizen in het verschiet!

Wij zijn in ieder geval be-hoor-lijk aangestoken met het reisvirus en komen steeds weer mensen tegen met nog geweldigere bestemmingen.. het leven is kort!

Na het duikavontuur zijn we met de nachtbus teruggereisd naar de hoofdstad van Borneo, Kota Kinabalu. Dit ging nog niet zo soepel omdat de chauffeur rijles had gekregen op een circuit en zelfs een klapband deze lieve meneer niet kon stoppen. De stukken overgebleven rubber werden snel van de as afgetrokken en hops, daar ging de overvolle bus weer! Lekker makkelijk ook..

Van Kota naar een plaatsje net voor de grens met Singapore gevlogen (omdat dit iets goedkoper was), waardoor we na 8 keer overstappen en een triljoen ergernissen bij de grens eindelijk in de stad van regels en orde waren gearriveerd. Wat een verademing na de andere stinksteden, niemand die rochelt op straat (boete voor 'spitting': 120 euro), geen uitgespogen zonnebloempitjes in de metro zoals we gewend zijn in rotterdam (boete voor afval: 140 euro) en geen kans om ook maar over een losse stoeptegel heen te vallen (bij elk mogelijk klein gevaar staat een uitgebreid bord met PAS OP! LEVENSGEVAARLIJK!). Echt overal shoppingmalls en de hele stad was ondergedompeld in nepsneeuw en megakerstbomen, wel zo gezellig en daarom besloten om iets langer te blijven hangen en daar kerst te vieren. Met kerst zelf naar Sentosa Island geweest en heerlijk op het (neppe) strand gelegen en in de (neppe) baai gezwommen.

Vervolgens weer de grens over naar Maleisie, waar we echt een super guesthouse hadden gevonden in Melaka. Spliksplinternieuw en rijp voor een programma zoals 'het roer om' inclusief de nog te bouwen kamers terwijl er al gasten rondlopen, een superschattige maar hele drukke peuter en vervelende gasten (wij niet!). Melaka is een hele mooie stad, misschien omdat de Nederlanders daar een x aantal jaar geleden zich hadden gesetteld, leuk om te zien dat het stadthuys er nog staat en alle aziaten met de molen op de foto willen :). Ook een dag lang in allerlei bussen gezeten, naar ons weten op weg naar een waterpark, om na 9 uur vervolgens weer terug te keren naar Melaka zonder ook maar een glimp van het hele waterpark te hebben gezien.. hmm..

In een hele luxe bus en met een extra paar schoenen (lang verhaal) naar Kuala Lumpur gegaan om daar oud & nieuw te vieren. Na daar dan echt naar een waterpark te zijn gegaan (leuk, al die burkini's in de glijbaan!) om 11 uur 's avonds maar eens op weg naar het centrum. We vonden het al ietwat vreemd dat de receptioniste van het hotel zei dat we superlaat waren, maar toen we aankwamen bij de party place to be, begrepen we pas wat ze bedoelde. Die partygangers waren al vanaf 7 uur bezig! Dus na het vuurwerk en de bizarre spuit-nep-sneeuwgevechten was het dan ook de hoogste tijd om maar weer eens naar bed te gaan en stonden wij verbouwereerd om half 2 alweer voor ons hotel. Het was een supergezellig, maar superkort feestje, hahaha!

Het valt ons wel op dat juist in Maleisie een blonde kerel wat minder gewoon is, in Laos was het nog vreemder maar waren mensen bescheiden en hier vraagt men zonder schaamte of ze alsjeblieft met je op de foto mogen!

Nu zijn we in Pulau Pangkor, een klein eiland aan de westkust van Maleisie. In het weekend stampesvol met locals en doordeweeks verlaten.. dikke prima zo'n wit strand voor jou alleen ;)

Morgen vertrekken we naar de Cameron highlands, waar we maar weer eens aan onze conditie gaan werken door wat hikes te maken langs alle theeplantages.

Wij gaan nu lekker met een fles wijn op het strand zitten en zullen aan jullie denken :)..

• 04 Januari 2010 - 15:25

Leo En Thea:

Fijn hoor, op het strand zitten en een glaasje wijn drinken en aan ons denken! Heel sociaal van jullie.
    Het kan nu nog! Genieten jullie nog maar die laatste 3 weken.
    Weer erg leuk om te lezen Daan!
    Liefs

• 08 Januari 2010 - 13:48

Gijs En Lucie:

Ha Rene en Daan,
    Gister hebben we jullie voor het eerst ontmoet tijdens een wandeling in de Cameron Highlands. Jullie waren heel erg goed bezig met de conditie maar toen bleek dat jullie wel heel erg veel sneller boven waren dan wij. Wij begonnen onmiddellijk te twijfelen aan onze conditie (we zijn 50+) maar later bleek dat jullie een lift hadden geaccepteerd! :) die wij hadden afgeslagen natuurlijk.... We hebben heel gezellig gegeten samen en wij zijn nu in Penang maar daar hebben we al spijt van. Veel te hoog Costa-gehalte (inclusief bananenboten) dus morgen gauw weer weg.... Liefs, Gijs en Lucie

• 10 Januari 2010 - 13:32

Wim En Corry:

Wijn drinken op het strand???
    Ik ga zo lekker op de Gantel schaatsen! Zijn jullie nou niet jaloers op ons??
    Groetjes Corry

• 10 Januari 2010 - 21:14

Jan En Coby:

Geniet maar van de laatste paar weken voordat jullie hier weer aan de slag mogen.

• 13 Januari 2010 - 09:49

Ey:

zozo, want ontzettend lief van je Daan.. om precies op m'n verjaardag terug te komen ;-)

Heel veel plezier en tot gauw dan

x
    Niels

• 19 Januari 2010 - 21:27

Lucienne:

HeejHeej!
    Jullie vermaken je nog steeds goed zo te lezen! :) apart he om eens kerst en oud&nieuw weg van huis te vieren..
    Jullie reis zit er alweer bijna op. Jammer! Ik kan me helemaal inleven in wat je schreef over dat je be-hoor-lijk aangestoken bent met het reisvirus!! Ik ben ook zoveel mensen tegen gekomen die op zo gigantisch veel mooie plekken zijn geweest dat je gewoon eigenlijk niet meer naar huis wilt :)
    Ik zit momenteel in Nieuw Zeeland twee uurtjes te wachten op m'n bus
    Echt een super mooi land!! Zeker een land om ook op je lijstje 'landen waar ik nog naar toe wil' te zetten :D
    Geniet nog even van jullie laatste daagjes!
    Groetjes Luus