Ko Chang & Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van renedaan - WaarBenJij.nu Ko Chang & Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van renedaan - WaarBenJij.nu

Ko Chang & Chiang Mai

Door: Daniëlle & René

07 November 2009 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor alle leuke, zinvolle en minder zinvolle reacties op ons vorige reisverslag! Hoe gaat het daar? Hier gaat het op prima, Daan bezoekt de laatste dagen het toilet alleen iets vaker dan gemiddeld. Daardoor gaan we op haar verjaardag (vandaag) helaas niet lekker uiteten, maar doen we het met wat krentenbrood op de hotelkamer, gelukkig gaat het de goede kant met haar op. Hierbij het vervolg op deel 1 want ondertussen is er een hoop gebeurd!

Na een korte tweede nacht in Bangkok zijn we in alle vroegte de bus in gedoken richting het tropische eiland Ko Chang. De bus zette ons af in the middle of nowhere vanwaar een tot taxi omgebouwde pick up ons naar de ferry bracht. Op Ko Chang was het weer een stuk aangenamer en al snel hadden we een tropisch hutje gevonden langs het backpackers walhalla genaamd Lonley Beach.

Ons hutje was van de nodige luxe voorzien zoals een bed, een wc, een KOUDE douche en een ventilator. De eerste dagen op Ko Chang hebben we besteed met luieren, lekker eten, zonnen, slapen en natuurlijk een aangename (?) Thaise massage. Nadat we volledig waren bijgekomen was het tijd voor wat meer aktie. We hebben namelijk onze PADI Open Water duikbrevet gehaald. Na een dagje theorie en wat rondjes in het zwembad was het tijd voor het echte werk; duiken in open water.

Vroeg in de morgen vertrokken we met een net gerenoveerde 'duikboot' en zetten koers voor de eerste duikspot. Saillant detail is dat het voorheen zo rustige water was veranderd in een kolkende massa doordat een staartje van de orkaan die de Filipijnen heeft geraakt nu bij ons op bezoek kwam. Gevolg was dat Danielle de vissen heeft gevoerd door achterstevoren te eten, het rek waarin de persluchtflessen opgeborgen waren in eens afbrak (liep gelukkig goed af), de ballast tanks die onderin de boot stonden omvielen en de dieselmotor te veel lucht innam waardoor die uitviel. Gelukkig waren alle problemen op te lossen en hebben we vier mooie duiken gemaakt en uiteindelijk ons brevet gehaald.

Nadat we helemaal waren bijgekomen op Ko Chang zijn we teruggegaan naar Bangkok waar Cindy ons vroeg in de morgen vergezelde. Na weer een zweterige dag Bangkok zijn we 's avonds met de nachttrein naar Chiang Mai gegaan. Dit was ook wel weer een aparte ervaring. Wat leek op een normale trein, werd binnen 5 minuten omgebouwd tot een luxe azielzoekerscentrum met voor Thaise begrippen enorme bedden! De hele nacht door kon er bier worden besteld bij de stewardess en 's ochtends werd er ontbijt geserveerd. Dikke prima!

Eenmaal in Chiang Mai gingen we met de taxi opzoek naar een hostel. Het eerste hostel zat helaas vol, maar de eigenaar - een Aussie van middelbare leeftijd - wilde ons wel een handje helpen. Met z'n 3en propten we ons in het zijspan van zijn motor (inclusief backpacks en alles) op naar een met kamers vrij. Chiang Mai is een veel rustigere stad dan Bangkok en de mensen zijn veel vriendelijker en laid back, ook het klimaat is een stuk aangenamer.

De komende dagen gaan we ons vermaken met het wassen van een paar olifanten , het volgen van een Thaise kookles en het beklimmen van een bergje aan de voet van het Himalaya.

Tot de volgende keer maar weer!

Kus

• 07 November 2009 - 11:24

Makedonka:

Dat was leuk Daan en Rene!Tot de volgende skypen.Kus

• 07 November 2009 - 11:25

Moh:

Jaloers.
    Van harte met je verjaardag (oma).
    Veel plezier met de rest.
    Keep us updated!

• 07 November 2009 - 11:29

Djurk:

kotsen in een duikboot?! awesome...

• 07 November 2009 - 12:59

Romie:

klinkt goed jongens!
    ik ben ook wel benieuwd hoe 3 mensen in een zijspan eruit ziet. zijn daar foto's van? :P
    Enjoy!!!

• 07 November 2009 - 13:22

Leo En Thea:

Jammer voor je Daan dat je niet maag niet in orde is! Maar dit gaat wel weer over. Rene, heb jij dit keer geen last?
    Hoe lang blijft Cindy jullie vergezellen?
    Toch wel weer heel fijn om een berichtje van jullie te ontvangen en te lezen dat jullie daar heerlijk genieten. Sturen jullie binnenkort nog foto's?

Liefs en een dikke x van ons

• 07 November 2009 - 13:40

José:

Mooie verhalen allemaal weer hoor, maak ons maar weer goed jaloers!

Maarja, ik had het aan moeten zien komen, ik deed precies hetzelfde :P!

Koesje van boesje!

• 07 November 2009 - 13:58

Jos En Joke:

Waar zijn de foto's?? ben toch wel heel benieuwd naar die olifanten daar. Zouden ze niet gewoon in de wasstrat passen??
    mzzl en veel plezier!!

• 07 November 2009 - 20:00

Eguono:

It is nice to hear from you.I can see that you are having a wonderful time with Daniella.Takecare

• 08 November 2009 - 13:45

Peter En Ria Van Tie:

Rene en Daniëlle, van harte gefeliciteerd met je verjaardag Daniël! Thailand is geweldig en heeft veel te bieden...en jullie verslag brengt ons weer terug naar onze reis een paar jaar geleden. In dit land kan je werkelijk alles voor een paar cent.Vergeet vooral niet te genieten!!! Probeer met de olifanten in bad te gaan....dat is echt bijzonder!! Nog veel plezier.

• 08 November 2009 - 19:12

Nel En Lucas:

Hoi backpackers, We hebben weer met veel plezier jullie vak.bericht gelezen. Super leuk!! Rene en Danielle lees dat jullie Thaise gaan leren koken, goed opletten komen we eeen keer Thais eten. Veel plezier en geniet. Gr XX

• 09 November 2009 - 12:27

Anouk:

Hopelijk is je maag weer wat tot rust gekomen Daan. En heb je ondanks je diner met krentenbrood toch nog een leuke verjaardag gehad. Geen idee of m'n smsje aangekomen is, maar zo niet: alsnog gefeliciteerd met je 22ste! En ook met jullie duikbrevetten, relaxed dat je die op zak hebt. Veel plezier nog!

• 09 November 2009 - 17:47

Le:

Goed bezig mensen! Kotsen hoort bij Thailand als worst in erwtensoep. Zonder heb je de echte ervaring niet gehad. Vraag maar aan je zus. Gaaf dat jullie nu heuse PADI bezitters zijn!

Veel plezier verder!

Ciao,
    Le

• 10 November 2009 - 20:24

Makedonka:

mooie fotos Daan en Rene!mag meer........

• 13 November 2009 - 01:27

Lied:

hier een berichtje van uit het ow zo zonnige mexico!!

Klinkt allemaal niet verkerd, rlx van jullie paddy!! Lekker onderwater!

Ik heb geen paddy hier gehaald lees je wel in de mail!
    Hier is alles helemaal heerlijk

Helaas voor Daan al dat achterste voren eten..

Geniet ervan doe ik namelijk ook!!

Dikke kuss voor me breorders en schone zuster

• 15 November 2009 - 19:47

Corry:

Dit is weer nét even iets anders dan die Thaise massage!
    Veel plezier! Doei doei.

• 24 December 2009 - 18:29

Jos En Joke:

Ha Rene en Danielle een hele fijne Kerst gewenst en een heel goed begin, daar aan het andere eind van de wereld.
    Wij doen het hier wel met de sneeuw en de kou!!